کد خبر: ۱۶۳۲۲۶
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۷ - ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
امام‌جمعه شهرستان استهبان:

در آموزش دچار غفلت شده‌ایم

امام‌جمعه شهرستان استهبان گفت: دو موضوع بسیار مهم که در نظام جمهوری اسلامی که از آن غفلت شده است و هر کسی که دل در گرو انقلاب دارد، باید برای غفلت‌زدایی از آن‌ها تلاش کند بحث آموزش و پرورش و موضوع مسجد است که دچار غفلت شده‌ایم و بابت این غفلت‌ها خسارت‌های زیادی نصیبمان شده است.

به گزارش خبرنگار گروه شهرستان‌ها پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه»، حجت‌الاسلام‌والمسلمین ساجدی امام‌جمعه شهرستان استهبان ضمن اشاره به پیشرفت‌های بسیار در موضوعات مختلف گفت: در جمهوری اسلامی از برکت رهبری‌های حضرت امام و مقام معظم رهبری و نقش‌آفرینی جوانان و نخبگان کشور و همچنین حضور مردم در عرصه‌های مختلف، پیشرفت‌های بسیار زیادی در موضوعات مختلف به وجود آمده که باید شکرگزار آنها باشیم و باید بپذیریم علی‌رغم پیشرفت‌هایی که داشته‌ایم، غفلت‌هایی نیز داشته‌ایم که بابتش خسارت دیدیم و ضرر کردیم.


وی با اشاره به دو موضوع مهم  که مورد غفلت قرار گفته است، گفت: آموزش و پرورش و تربیت و همچنین موضوع مسجد که ما در این دو موضوع دچار غفلت شده‌ایم و بابت این غفلت‌ها خسارت‌های زیادی نصیبمان شده است و خواهد شد.


امام‌جمعه استهبان ضمن اشاره به آسیب‌های اجتماعی گفت: امروز اگر ما گرفتار آسیب‌های اجتماعی هستیم این‌ها ناشی از غفلت از آموزش و پرورش و مسجد است.


حجت‌الاسلام ساجدی در خصوص مسجد تراز انقلاب اسلامی گفت: هر چه از مسجد تراز اسلامی و مسجد مدنظر پیامبر دور شدیم به همان نسبت دچار گرفتاری شدیم دستگاه قضایی پیامبر در مسجد بود، محل حل اختلاف بین مردم مسجد بود، دفتر ازدواج پیامبر در مسجد بود، خواستگاری، خطبه خواندن و دیدار با سفرا در مسجد بوده است. 


امام‌جمعه استهبان در خصوص کارکرد مسجد در جامعه امروز گفت: از میان همه کارکردهای مسجد امروز فقط یک کارکرد مسجد اجرا می‌شود و آن کارکرد ذکر است و از کارکرد ذکر عمدتاً به نماز اکتفا شده، آن هم عمدتاً یک نمازِ جماعتِ کم جوانِ، کم نوجوان که با مسجد پیامبر متفاوت بوده که همه اقشار مرتبط با مسجد بوده‌اند.


وی ضمن اشاره به غفلت از مسئله تربیت در آموزش و پرورش گفت: در موضوع آموزش و پرورش هم غفلت شده است و تربیت به‌عنوان یک موضوع بسیار مهم در کادرسازی نظام است اما این در حالی است که معلم معمار تمدن آینده هر کشور است و ما وضع درستی در این حوزه نداریم. 


رئیس شورای فرهنگ عمومی استهبان گفت: آنچه که در شهرستان استهبان و به‌نوعی نجف کوچک مدنظر است، تلاش برای غفلت‌زدایی از این دو نهاد مهم است تلاشی که بنا دارد غفلت‌زدایی را در دستور کار قرار دهد و معتقد است که باید ما آینده را از مسجد بسازیم.


امام‌جمعه استهبان در خصوص توضیح این مسئله که مسجد پویا، محله پاک را در پی دارد افزود: به‌جای هزینه‌کردن در بحث آسیب‌های اجتماعی و هزینه‌کرد در روش‌های عمدتاً ناکارآمد غربی، بیاییم سرمایه‌گذاری خود را در بحث تربیت، مسجدی شدن، اهل جماعت شدن و اهل مسجد شدن قرار بدهیم تا نخواهیم آنجا سرمایه زیادی مصرف کنیم که عمدتاً هم نتیجه نمی‌دهد. 


ساجدی در خصوص برنامه‌های خود در این موارد گفت: طراحی دفتر امام‌جمعه در شهرستان بر این است که ان‌شاءالله بتواند یک طراحی کند که بتوانیم با یک کار قرارگاهی و با یک کار همدلانه و هم‌افزا در شهرستان بین مجموعه آموزش و پرورش، سازمان تبلیغات، اوقاف و دستگاه‌های مختلف در جهت ارتباط و اتصال نسل نوجوان به محل امن مسجد ان‌شاءالله کارویژه‌ای را رقم بزنیم و کارهایی ماندهٔ روی زمین در مورد مسجد را یک به یک اجرایی کنیم.

وی در ادامه افزود: روزه اولی‌ها به‌اتفاق خانواده در یک کانال به نام مهمان عضو شده‌اند و هر روز یک چالش و یک مأموریت طراحی می‌شود تا اهدافی را که مدنظر تربیتی است برای بچه‌ها تدارک دیده شود.


امام‌جمعه استهبان گفت: مهم‌ترین مأموریت روزه اولی‌ها مأموریت ادب نسبت به ساحت مسجد و خدا است که مأموریت‌های متنوع و متعددی باهدف رشد اجتماعی‌شان برای بچه‌ها دیده شده است و الحمدلله در حال انجام است.

انتهای خبر/224224

برچسب ها: امام جمعه ، استهبان ، مسجد
نظرات بینندگان